cum sa (bi)ciclesti civilizat

Dragii mei,

228023_1014708303754_6893030_n

 

umblu pe tri si bicicleta de cand ma stiu, am locuit in Amsterdam aproape 6 ani si – sincer – imi place de mor cand vad ca din ce in ce mai multi oameni inteleg de ce e atat de misto pe / cu bicicleta.

 

Cand bicicleam eu prin Romania in adolescenta (anii 80), este adevarat ca nu erau atatea masini, insa nu 230468_1014708343755_2117814_nerau nici piste speciale – totusi faceam aproape zilnic un Buzau – Monteoru sau saptamanal sigur ajungeam la Ciolanu, Magura sau Ciuta. Ideea este ca nu m-a calcat nimeni, nici eu n-am calcat pe nimeni cu bicicleta.

 

Dar… trebuie sa intelegeti ca exista niste reguli – DE BUN-SIMT – care se aplica la mersul cu bicicleta prin comunitate. In Olanda, va spun sigur ca nici macar de BUN-SIMT nu mai este vorba, este doar lege si atat.

263246_1478210251013_4149721_nDeci, pentru a nu deveni un “bubu” cu obraz gros si magar nesimtit, trebuie sa afli ca la trecerea pentru pietoni tu – biciclistul – te dai frumusel jos din sa si treci ca tot omu’ pedestras. Pentru ca, nu-i asa? – si bicicleta este tot un VEHICUL! Cum te-ai simti tu, animalutule, daca ai fi pieton si eu as trece cu masina sau motorul in rand cu tine, pe trecerea pentru pietoni?!?

Atunci cand ne aflam pe strada, carevasazica acea zona unde se circula pe carosabil, si tu – BOULE! – te supui acelorasi reguli de circulatie: semnalizezi, nu tai fata, ca eu am tabla pe masina si pe bune e mai tare decat pielea ta si etc… OK?!?

Cand ne deplasam cu bicicleta pe pistele speciale, recunosc – putine si proaste in Romania – este 291937_1493949564486_7342789_nde BUN-SIMT sa casti ochii si sa nu dai peste copiii care inca nu au aflat ca pe acolo merg biciclistii si – poate – au scapat din mana parintelui, fie neatent, fie pur si simplu idiot. Oricum, aceasta nu este o scuza ca tu sa dai peste copil. Pentru ca – intr-o zi – s-ar putea sa-ti dau si eu una peste bot si sa te invat “the hard way” regulile de circulatie si de BUN-SIMT cand te deplasezi in comunitate – indiferent de vehiculul ales.

 

Ma bucur ca si in Romania sunt din ce in ce mai multi (bi)ciclisti educati.

Multumesc 🙂

