AFACERI DE TIP MLM (network marketing). CUM PROCEDĂM?

VREM SĂ INTRĂM ÎN AFACERI DE TIP MLM (network marketing).
CUM PROCEDĂM?

multi-level-network-marketing-opportunitiesTrecem prin vremuri grele, este criză, nu avem bani şi trebuie să găsim urgent soluţii să ne redresăm…

Ne studiem posibilităţile proprii şi ajungem la concluzia că, în afară de abilităţile propriei profesii, nu avem alte abilităţi care să ne permită accesul la noi domenii de activitate rentabile.

Apelăm la rude şi la prieteni să vedem ce mai fac ei pentru a trece prin aceeaşi perioadă grea ca şi noi. După diverse încercări auzim termeni noi pe care nu i-am mai auzit – MLM (multilevel marketing), sau Network Marketing (afaceri în reţea) – şi despre care nu ştim nimic… ni se spune ca este vorba despre un sistem (încă) nou în România care nu presupune multă muncă – o oră-două pe zi – şi care poate fi făcut iniţial în paralel cu ocupaţia noastră de bază. Ni se mai spune că nu necesită abilităţi speciale, în afară de lucrul cu oamenii. De la elev în ultima clasă de liceu (prima condiţie este să fim majori), până la profesor universitar doctor, şansa de afirmare şi de câştig este aceeaşi.

Network-Marketing-Company-LogosO rudă sau un prieten ne invită să urmărim o prezentare de produse. Acceptăm, la început foarte sceptici. Ni se prezintă de către cineva asumat ca fiind expert (edificarea sponsorului este foarte importantă în MLM din punct de vedere psihologic) o gamă de produse de un anumit tip… Par produse bune şi nu prea scumpe, cam la nivelul pieţei, sau ceva puţin peste – sau, chiar un produs revoluţionar unic!
La început nu suntem prea convinşi… Dar expertul continuă cu prezentarea planului de marketing care expune condiţiile de performanţă şi planul de compensare, sau modul de distribuire a bonusurilor şi comisioanelor. Acest plan este expus cu măiestrie, ne expune tot felul de tabele cu calcule despre câştigurile extraordinare pe care le vom avea la capătul anumitor perioade de timp, când vom atinge anumite nivele de performanţă, pare foarte tentant, ne atrage şi ne „prinde”…
Simţim cum începem să ne entuziasmăm… La sfârşitul prezentării simţim că plutim şi că asta este afacerea vieţii noastre… Investiţia iniţială nu este mare, ştim sigur că putem să o facem şi vrem să ne aruncăm în valuri, fără a şti cât de bine înotăm sau nu.

stop-glossy-red-001STOP!!!

Este cazul să ne oprim din poveste, să stăm puţin şi să cugetăm. Mai întâi aflăm că „expertul” nu este specialist în produsele pe care ni le-a prezentat, nici expert în vânzări, ci inginer, arhitect, economist, sau că are orice altă profesie posibilă. Dar, în schimb, este un om cu mai multă vechime în MLM, care a văzut şi el cândva o prezentare ca şi noi, făcută de un alt „expert”, care a îndrăznit să se înscrie, care a muncit cel puţin acea „o oră-două pe zi”, care a atras alţi oameni şi a început să-şi creeze propria reţea, de pe urma căreia a ajuns la un anumit nivel de performanţă şi acum începe încet-încet să câştige bani, la început mai puţini, ulterior din ce în ce mai mulţi… Deci, el este o dovadă vie că se poate reuşi în MLM şi că se pot câştiga bani adevăraţi, nu doar ca în schemele prezentate la planul de marketing. Puterea exemplului personal este foarte importantă şi molipsitoare în sistemul MLM.

Înainte de a ne hotărî să intrăm în sistemul MLM şi să ne înscriem la una dintre companiile care-şi vând produsele în acest sistem, este bine să ne informăm şi să ne răspundem unor întrebări legitime:

  • LEGALITATE. Este sistemul MLM legal?! Trebuie să studiem puţină legislaţie, cel puţin OG 99/2000, art. 35 şi următoarele. Dacă găsiţi şi alte elemente de legislaţie (eventual UE), cu atât mai bine.
  • Ce produse vinde compania?! Sunt ele competitive pe piaţă, calitative şi ce preţ au? În general, condiţia pentru ca companiile MLM să reziste pe piaţă cât mai mult timp, este ca produsele lor să fie de calitate medie ridicată sau foarte bună, iar preţurile să respecte nivelul pieţei, dar este bine să ne informăm detaliat în prealabil…
  • O condiţie esenţială în MLM este să cunoşti la perfecţie produsele pe care urmează să le recomanzi şi altora, să le foloseşti şi chiar să ajungi să le iubeşti. Convingeţi-vă că aceste produse sunt „pe inima” dvs şi că le veţi putea promova cu uşurinţă.
  • O altă condiţie importantă este planul de marketing. Acesta trebuie să fie suficient de suplu şi dinamic, iar condiţia de performanţă accesibilă, în sensul că targeturile de atins trebuie să fie cât mai reduse, pentru a putea ajunge la bonusuri cât mai repede. Actualmente, cele mai dinamice planuri de marketing sunt cele cu reţea de tip binar (stânga-dreapta), deoarece au dezvoltare rapidă de tip exponenţial.Network-Marketing-system
  • MLM este un sistem care se bazează pe două idei-forţă de bază: este vorba de FORŢA DUPLICĂRII şi de PUTEREA MULTIPLICĂRII. Pe scurt, este vorba despre faptul că pentru atragerea cât mai rapidă de noi adepţi şi înscrişi în reţea, sistemul trebuie să fie uşor de duplicat de către noi şi simplu de aplicat în faptă. Un sistem simplu şi uşor de aplicat este:
  1. întocmirea unei LISTE CU NUME ale posibililor prospecţi, cu cât mai cunoscuţi, cu atât mai bine, este bine în general să lucrăm cu contacte „calde”, adică oameni pe care i-am cunoscut personal şi întâlnit cel puţin o dată.
  2. INVITAŢIA. Trebuie să exersăm să facem invitaţii cât mai profesioniste, de maximum 1-2 minute, în care nu trebuie să ne apucăm să prezentăm produsele, ci doar să stârnim curiozitatea prospecţilor pentru a veni la prezentare… În invitaţie trebuie să şi edificăm sponsorul care va ţine prezentarea ca fiind „expertul”.
  3. PREZENTAREA propriu-zisă a produselor şi a planului de marketing, care trebuie să fie cât mai scurtă, pentru a nu plictisi sau irita, dar cât mai concludentă.
  4. A DOUA ÎNTÂLNIRE. Cu prospectul care a asistat deja la prezentare şi cu sponsorul, pentru a vedea dacă prospectul a înţeles suficient de bine, dacă mai are întrebări sau nelămuriri, şi dacă este hotărât să se înscrie.
  5. ÎNSCRIEREA PROPRIU-ZISĂ. PUTEREA MULTIPLICĂRII înseamnă că, cu cât vom reuşi să atragem mai repede mai mulţi înscrişi, cu atât câştigurile noastre vor fi mai rapide şi mai consistente – „Prefer să câştig 1% din munca a 100 oameni decât să câştig 100% din munca mea proprie”. (Henri FORD).
  • MLM este un sistem care lucrează îndeaproape cu oamenii. Trebuie să ajungem să avem cât mai repede abilităţi specifice de marketing şi de psihologie. Nu este vorba să ajungem să manipulăm oamenii în sensul rău, pentru a profita numai noi înşine, ci mai degrabă este vorba despre o manipulare pozitivă, adică să atragem oamenii într-un sistem altruist (principiul este „ultimii veniţi, primii plătiţi”), pentru a câştiga toată lumea. Pentru a dobândi aceste abilităţi, care nu se predau de fapt în nicio şcoală de stat din lume, trebuie să fim conştienţi că trebuie să intrăm într-un proces de dezvoltare personală care poate dura toată viaţa, dar în care suntem plătiţi pas cu pas. În general, toate sistemele MLM din lume au prevăzut această necesitate şi asigură instruire periodică gratuită, pe liniile sponsoriale proprii. În afară de instruirea periodică gratuită, poate fi necesar să ne cumpărăm cărţi, CD-uri, DVD-uri proprii – pentru a grăbi procesul.

Iată… Acum, parcă suntem mai bine pregătiţi pentru a intra în domeniul mirific al MLM.

De această dată, chiar ne putem înscrie şi trece la treabă după exemplul sponsorilor!

Mult succes!!!

 

Prezentare oferită de EnviroTEaM – distribuitor independent EnviroTabs©

 

Advertisements