Romania maro…

Punct si de la capat… Gestul lui Nastase este un gest de teama si disperare – cel mai probabil, in mod clar nu unul de demnitate. Gestul postacilor basescieni de a posta mizerii cu gura pana la urechi este insa cu atat mai jalnic, tipic pentru tara in care ne f.te grija de tot si toate, in afara de noi insine. Nu cred ca treaba cu “capra vecinului” mai are nevoie de vreun fel de explicatii.

 

Este pacat ca in secolul 21, intr-o asa zisa “lume civilizata”, in Europa – societatea asta inca nu isi poate defini valori, standarde si gesturi normale si de bun-simt. Lipsa asta de bun-simt ne va da pana la urma in cap si la cap…

 

Romania a avut un trecut de cacat, un prezent de cacat si – din ce in ce mai evident – viitorul nu este altfel decat tot maro… Si asta se aplica la exact ultimii 22 de ani, ca sa fiu clar inteles. Nu e normal nici ce s-a intamplat sub FDSN/PDSR/PSD/etc. – insa a ajunge sa spui ca ‘guvernarea basescu’ va ajunge in istorie ca o realizare – de orice fel – este o imbecilitate si o dovada de ura cretina. In primul rand, ca nu este guvernare, ci regim politic de camarila, in al doilea rand – basescu nu guverneaza, nu ca s-ar impiedica el – intaiul mariner – de flinticuri din astea constitutionale ce delimiteaza clar functia prezidentiala de executiv – ci pentru ca este gandita, construita si dovedita ca regim despotic de camarila de 2 bani jumate.

 

Da, Romania este una dintre cele mai corupte tari – nu din Europa – ci din lume. Da, magarii si samavolnicii si hotii s-au facut si sub PSD, dar dragilor – si mai multe sub PDL. Lingai a avut si PSD, lingai – cu limba insa mai lunga si mai aspra – are si PDL. Da, asa este – toti o apa si-un pamant… Asa cum acum aproape 9 ani am pus botul la basel si am crezut – multi chiar sincer – ca vom trai bine, asa am pus si acum botul la strutocamila usl si privim – cei mai multi siderati – cum javrele injurate schimba vagonetul si se curata mai ceva ca la Nufarul…

 

Aparent, pare ca romanii ar da semne usoare de trezie daca analizam rezultatele alegerilor locale… insa trebuie inteles ca la nivelul comunitatilor locale, lucrurile stau diferit – oamenii aleg gospodari, nu politicieni. Oamenii din comunitati vor alesi care sa faca ceva pentru comunitatile alea, indiferent de ce culoare are tichia ce-o poarta. Ma tem sincer ca la alegerile parlamentare vor primi credit monstrii DD/CVT/etc… pentru ca romaniii sunt slabi si degraba botanisti… si iar este pacat si viata devine maro…

 

Am hoinarit prin toata Europa in ultimii ani si am avut acelasi si acelasi feedback de fiecare data: ce minune de tara aveti voi acolo, ce baieti buni si de nadejde sunteti cand nu furati si ce-am mai face noi (olandezi, germani, belgieni, suedezi, chiar si britanici) daca am avea o tara ca a voastra… Timid, in limita unui suprem bun-simt si elegante – Printul Charles chiar face mici minuni – asta ca un minim exemplu. Dar nimeni, niciodata – nu a zis nimic nici de tataie iliescu, nici de marinerul basel – ci au replicat ca politicienii sunt niste ordinari oriunde si cei care FAC ceva sunt oamenii – local, punctual.

 

Ce ar fi bre daca am pune dracului mai mult osul la treaba, ne-am vedea fiecare de saracia/bogatia/mertanu’/trabantu’ fiecaruia, am FACE in loc sa dam marunt din buze si sa injuram televizorul si am fi si noi macar odata normali?!

 

